♥ Min 25-årsdag

Kvällen innan min födelsedag blev min förkylning jag hade känt av i några dagar mycket värre. Jag kunde inte känna någon smak av maten, hade jättesvårt att äta och började att tappa min röst. Som grädde på moset hostade jag fruktansvärt mycket och sov väldigt dåligt. Jag kanske sov i två timmar, vaknade och hostade och sov två timmar till innan allt gick i repris igen.
 
Hur som, så började inte min 25-årsdag så jättebra. Jag mådde så pass dåligt att vi gick till läkaren efter frukosten. Eftersom vi reste med Ving, så hade de en specifik läkare som man skulle gå till om man blev sjuk. Läkaren tittade i halsen och ställde massa frågor, så som "Hard to eat? Cough?" och gjorde en bedömning om att jag behövde antibiotika. Så jag fick massa mediciner utskrivna och sedan gick vi. Mest av allt var jag ledsen och tänkte att "min dag är förstörd". Trots det bestämde vi oss för att genomföra våra planer för dagen.
 
Först åkte vi till Tiger Kingdom för att klappa tigrar. Man får tycka vad man vill om detta, om det är rätt eller fel och om tigrarna är drogade eller inte. Min upplevelse var att de inte var drogade, medan andra menar att det inte skulle vara möjligt att klappa tigrar om de inte var drogade. Vad som är sant och inte spelar ingen roll, och inget jag vill diskutera. Nu finns det möjlighet att göra det och i mina ögon handlar det om att visa respekt för djuren om man väljer att åka dit. Det handlar om djur och inte gosedjur som man kan göra vad som helst med. Jag älskar, och har alltid älskat tigrar, och att få chansen att komma nära dessa fantastiska djur var för mig en otrolig upplevelse! ♥
 
Efter besöket hos tigrarna åkte vi till Phukets botaniska trädgård. Det var väldigt vackert men nästan för varmt för att promenera runt där. När vi var nöjda åkte vi hem till hotellet. Där väntade en födelsedagstårta och fint pynt på sängen! Ballongerna hade jag köpt i Sverige så de var redan på plats. Men städerskorna hade gjort svanar och lagt bokstäverna "HBD" (Happy BirthDay) på sängen - så fint! Jag blev riktigt glad! ♥

Kommentarer
Postat av: Sarah

Grattis i efterskott :)

Svar: Tack så mycket! :)
Lundahlfoto

2016-02-21 @ 21:25:32
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Bambi

Vad tråkigt att din förkylning blev värre just när du fyllde år och allting. Otroligt fint att ni genomförde planerna så som det var tänkt.

Jag håller med dig om det du skriver om tigrarna. Visst det finns kanske ställen som drogar djuren osv.. men det behöver ju inte just det stället göra och vi vet inte heller deras bakgrund. Tigrarna kanske en gång blev bortstötta av sin mamma eller räddade från svåra förhållanden. Det är ju inte bara att släppa ut en räddad tiger i det vilda om den fått växa upp bland människor.
Tycker det är fint att en av dina drömmar fick slå in :)

Svar: Ja, det var så himla typiskt :/ Det ville jag verkligen! Jag ville inte ligga på hotellet och deppa så det var bara att testa och ge sig ut :) Tack Linda, för din kommentar!
Lundahlfoto

2016-02-21 @ 23:02:12
URL: http://iambaam.blogg.se
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Tråkigt att du inte mådde så bra, men det blev superhärliga bilder! Stort grattis i efterskott :)

Svar: Ja, det var så himla typiskt.... Tack så mycket! :)
Lundahlfoto

2016-02-22 @ 06:47:04
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Miss Baby Peaches

Vad skönt att du fick antibiotika utskrivet. Förhoppningsvis återhämtade du dig snabbt!
Upplevelserna ser i alla fal ut att ha varit på på födelsedagen :)

Svar: Ja, jag blev lite bättre efter 2-3 dagar och kunde känna smaken på mat igen. Men helt återställd blev jag inte, och jag mådde fortfarande riktigt dåligt första veckan hemma också. Jadå, jag kommer i alla fall inte att glömma min 25-årsdag! :)
Lundahlfoto

2016-02-22 @ 09:23:56
URL: http://babypeaches.blogg.se/
Postat av: A M

Vilka extremt härliga bilder! Tråkigt att du mådde så men grattis! :D

Svar: Tack så mycket! :D Ja, det var inge kul alls... Tack :)
Lundahlfoto

2016-02-27 @ 12:33:00
URL: http://alicemalmstrom.blogg.se/
Postat av: Sarah

Grattis :)
Många fina bilder :)

Svar: Tack! :D
Lundahlfoto

2016-02-28 @ 16:53:46
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Bambi

svar: Tack så mycket <3 Jag kommer inte ge upp. Har ju fått så många uppmuntrande och stärkande kommentarer. :)

2016-02-29 @ 17:19:21
URL: http://iambaam.blogg.se
Postat av: Sarah

Så himla tråkigt att du va sjuk på din födelsedag :/ Tråkigt o va sjuk när man e iväg me :/

Svar: Ja, fy... Särskilt när man är utomlands med! :( Att vara sjuk på min födelsedag här hemma skulle jag ju kunna leva med...
Lundahlfoto

2016-03-03 @ 18:38:18
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0